24 marca 2010

Pasta e Ceci


Pasta e Ceci to słynna włoska zupa z ciecierzycy i makaronu; po raz  kolejny przygotowywana przeze mnie w ciągu kilku ostatnich dni, bo trudno mi się od niej oderwać. Wykorzystałam przepis z książki Zaskakujące tofu Marioli Białołęckiej i trochę go zmodyfikowałam. Zmiany polegają na tym, że zamiast tofu naturalnego użyłam wędzonego z Orico, które jest miękkie i ładnie się rozprowadza oraz dodałam do zupy dwie łyżeczki cukru, inaczej wychodziła dla mnie zbyt kwaśna. Najbardziej podoba mi się w tym przepisie, że autorka zamieniła makaron smażonymi płatkami tofu - pasuje idealnie.

Składniki:
  • 1 szkl. ugotowanej ciecierzycy
  • 1/2 kostki (90g) tofu naturalnego
  • 1 tofu wędzone z Orico
  • 200 g marchwi utartej na tarce
  • 1 cebula, drobno posiekana
  • 2 ząbki czosnku, drobno posiekane
  • 3 pomidory z puszki
  • 125 ml soku pomidorowego
  • 2 łyżki sojowego
  • 1 łyżeczka suszonego oregano
  • 2 liście laurowe
  • 1 litr bulionu warzywnego
  • sól i pieprz
  • 2 łyżeczki cukru
  • oliwa
Wykonanie:

Rozgrzewamy oliwę w garnku i wrzucamy posiekaną cebulę. Smażymy na złoty kolor. Dodajemy posiekany czosnek, krótko podsmażamy i wkładamy marchewkę oraz tofu wędzone. Smażymy dwie minuty, dokładnie mieszając. Dorzucamy oregano, liść laurowy i wlewamy bulion. Doprowadzamy do wrzenia i gotujemy około 15 minut.

Do zupy dodajemy pomidory, sok pomidorowy i cukier. Doprawiamy do smaku sosem sojowym, solą i pieprzem. Chwilę gotujemy. Do blendera wsypujemy połowę ciecierzycy i wlewamy połowę zupy; miksujemy. Zmiksowany płyn wlewamy do zupy i dodajemy pozostałą ciecierzycę. Zostawiamy garnek na małym ogniu.

Połowę kostki tofu kroimy na cienkie plastry i smażymy chwilę w głębokim tłuszczu. Dodajemy do zupy tuż przed spożyciem.

1 komentarz:

  1. Jak zwykle - piękne zdjęcia i fajny przepis :)
    też często wydaje mi się że pomidory w puszce, sok i tak dalej są za kwaśne i trzeba trochę dosłodzić :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...