29 listopada 2009

Kotleciki ryżowe


Kotlety, które od kilku dobrych lat goszczą bardzo często u nas na stole. Zazwyczaj masę na nie przygotowujemy wieczorem, tak żeby przez noc schłodziła się w lodówce. Wtedy kotlety lepią się idealnie.


Składniki (na ok. 10-12 sztuk):

100 g brązowego ryżu
1 szkl. płatków owsianych
1 mała cebula
garść pestek dyni
natka pietruszki
sól, pieprz


Płatki owsiane wsypujemy do miski i zalewamy gorąca wodą do poziomu płatków (tak, żeby płatki mogły wchłonąć całą wodę). Ryż gotujemy, potem odcedzamy i odstawiamy do wystygnięcia. Cebulę kroimy w drobną kostkę. Wystudzone płatki i ryż (najlepiej włożyć je na jakiś czas do lodówki) mieszamy cebulą, pestkami dyni i posiekaną natką pietruszki tak, aby powstała jedna masa. Przyprawiamy do smaku. Z masy formujemy w dłoniach małe kulki i lekko je przygniatamy. Obtaczamy w bułce tartej lub otrębach pszennych i smażymy z obu stron na rozgrzanym oleju.





28 komentarzy:

  1. O Boże!! Jestem właśnie w trakcie jedzenia.. To jest po prosto MEGA PRZECUDOWNE!! Dietę wegańską stosuję od niedawna ale z TYMI przepisami wytrwam dłuuugo. Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kotleciki zrobione, zjedzone i śmiało mogę je polecić:) Nie dość, że szybkie w przygotowaniu (masę zrobiłam sobie wieczorem dzień wcześniej) to jeszcze bardzo smaczne:)

      Usuń
  2. A mi wyszła jedna wielka, tłusta paćka:(

    OdpowiedzUsuń
  3. My robimy te kotlety średnio raz w tygodniu i szczerze mówiąc zawsze wychodzą. Jedyne co mi przychodzi na myśl, to rozgotowany ryż lub za dużo wody do płatków.

    Najlepiej jest też, gdy masę trochę postoi, dobrze też ją schłodzić w lodówce. Trzeba poczekać aż wszystko ładnie wchłonie wodę.

    OdpowiedzUsuń
  4. A mi przychodzi na myśl ,że jeżeli komuś wychodzi "paćka" to można dodać trochę bułki tartej lub mąki.
    Świetny przepis - idę robić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kotleciki są rewelacyjne! Nic dodać, nic ująć!

    OdpowiedzUsuń
  6. mam pytanie, czy zamiast smażenia, aby były bardziej dietetyczne, można by te kotleciki upiec?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem co z pieczeniem, ale można też usmażyć na beztłuszczewej patelni.

      Usuń
  7. Też lubię takie kotlety.
    Oldzia, przepraszam że ja Ci odpowiem, ale ostatnio staram się kotlety tylko piec w piekarniku i wychodzi im to na dobre :-) Myślę że praktycznie każde można.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo smaczne. Niestety musiałam dać symboliczną ilość cebuli przez co trochę mało wyraziste w smaku. Następnym razem coś pokombinuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kotlety z ryżu! Super pomysł!!! Pozdrawiam serdecznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. A te płatki owsiane po to by zlepic mase ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, płatki owsiane w lepieniu są niezastąpione :)

      Usuń
  11. mhmm, smacznie brzmi... a cebulę dajemy surową czy podduszoną?

    OdpowiedzUsuń
  12. I ja zrobiłam, ale ryż ugotowałam z glonami dla dodania posmaku-co prawda płatki owsiane to przebiły :) Do posolenia dałam pastę miso z czerwonego ryżu, tak ze 2 łyżki stołowe. Faktycznie po odstaniu przez noc w lodówce masa fajnie się kleiła. Zamiast pestek dyni dałam słonecznik a całość obtoczyłam w zmielonym siemieniu lnianym i upiekłam zamiast smażyć. Jest pyszne, ale chyba smażone byłoby jednak lepsze. Ogólnie bardzo fajny przepis:-)

    OdpowiedzUsuń
  13. przepisy swietne ale z odmianą przez przypadki macie problem :) płatki - dopełniacz (kogo? czego?) płatków. "zalewamy wodą...do poziomu płatków"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z odmianą przez przypadki nie mam problemów, tylko nie zawsze sprawdzam po sobie i piszę w pośpiechu. Dzięki za zwrócenie uwagi.

      Usuń
  14. widze, ze smerf ważniak albo dr. Miodek musi sie pojawić na kazdym blogu....
    Wlasnie wrzucam mase do lodowki i jutro bede smazyc. Twoj blog znalazlam niedawno i widze, ze jest tu wiele wspanialych przepisow. Pozdrowienia serdeczne dla Ciebie i czytelnikow:)
    kasia

    OdpowiedzUsuń
  15. jej to musi smakować pysznie! blog znalazłam ostatnio poprzez moje zainteresowanie mlekami roślinnymi (wczoraj kupiłam owsiane ale chce wypróbować własnej roboty przepisy z Twojego bloga) i jest niesamowity, w weekend będę wypróbowywać :> ale mam pytanie, czy orientujesz się może ile taki 1kotlecik będzie miał kalorii?

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo fajny przepis, a kotleciki wyszły rewelacyjne. Polecam.

    OdpowiedzUsuń
  17. Dobre placki ryżowe są bez płatków owsianych same, bez dodatków (sól i pieprzdo smaku) i nie trzeba ich optaczać w panierce.

    OdpowiedzUsuń
  18. A jak dla mnie to taka sobie potrawa.. Mimo, że dodałam dużo przypraw i jeszcze dodatkowo, oprócz cebeuli, dodałam wyciśnięte 2 ząbki czosnku, smak jest jakiś taki mdławy ;)
    Moźe to przez ten mix płatków z ryżem, a może coś schrzaniłam, nie wiem..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie wolę kotlety z soji, cieciorki itp. Przynajmniej ma to konsystencję kotleta.. ;p

      Usuń
  19. świetny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Muszę to wypróbować. ;-) Jestem w trakcie przechodzenia na weganizm. Dobrze, że są takie blogi. Pozdrawiam. :-*

    OdpowiedzUsuń
  21. a gdyby tak zmiksować płatki i pestki dyni?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...