23 lipca 2011

Spaghetti z bobem, pietruszką i sosem czosnkowym


Trochę mnie nie było, a to dlatego, że miałam wolne od wszystkiego. Odetchnęłam i wracam z nową energią. Dzisiejszy obiad był naprawdę smaczny. Szczególnie przypadły mi do gustu młode korzenie pietruszki, które chciałam już dawno upiec, ale jakoś nie trafiałam w sezon.

Pietruszka dosyć często gości na naszym stole, a szczególnie nać, choćby w postaci pesto.Chyba nie trzeba pisać, jak bardzo jest zdrowa. W 100 g natki znajdziemy 180 mg wapnia, 6 mg żelaza i 166 mg witaminy C.


Składniki :
(na 2 porcje)

160 g makaronu spaghetti
pęczek natki pietruszki
1,5 szkl. młodego bobu
sól

Sos:
3/4 szkl. śmietany sojowej
3 ząbki czosnku
2 łyżki oliwy z oliwek
1/2 łyżeczki soli
szczypta suszonej papryki słodkiej
pieprz

Bób gotować na parze ok 5 min i obrać ze skórki. Makaron ugotować w posolonej wodzie. W czasie gotowania przygotować sos. Czosnek posiekać i wymieszać ze śmietaną, oliwą i przyprawami. Ugotowany makaron wymieszać z poszatkowaną natką pietruszki, nałożyć na wierzch bób i polać sosem.


Korzenie piekłam w 180° C przez ok. 20 min. Polałam je wcześniej oliwą z oliwek i posypałam gotową mieszanką przypraw (sól, czosnek, cebula, koper, bazylia, kminek, pieprz czarny, szczypiorek). Smakuje o wiele lepiej niż wygląda ;)




9 komentarzy:

  1. Pycha spaghetti.. a pietruszka.. ciekawy pomysł, nie przyszłoby mi coś takiego do głowy. :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. te warzywne smaki bardzo mi się podobają, bo wszystkich razem nigdy nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam pietruszkę, bardziej niż marchewkę bo jest słodsza :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapraszam do mnie, zostałaś nominowana ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pragnę Cię poinformować, iż Twój blog został nominowany: dowiedz się więcej - zapraszam do mnie :) http://desiccated-coconut.blogspot.com/2011/07/one-lovely-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Musi smakować całkiem dobrze, kto wie, może kiedyś wypróbuję? :)

    OdpowiedzUsuń
  7. a czym można zastąpić śmietankę sojową?

    OdpowiedzUsuń
  8. Można zmiksować tofu z mlekiem, albo namoczyć nerkowce czy migdały i potem zmiksować.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...