28 kwietnia 2011

Śniadaniowe wypieki


Od kilku miesięcy, gdy jest weekend lub gdy mam dzień wolny robię jeden z dwóch wypieków na śniadanie. Dziś przedstawiam jeden z nich. Zawiera wiele zdrowych węglowodanów, które dają niezłego kopa na cały dzień i jest tak sycący, że zabija głód na dłuższy czas. W jego skład wchodzi kasza gryczana, a jej smak przeważa w całym daniu. Jeśli jest wam to nie na rękę, połowę kaszy można zastąpić np. mielonymi płatkami owsianymi. Do wypieku potrzebne będzie naczynie o objętości min. 300 ml. Można też użyć dwóch małych kokilków. 

Składniki 
(dla 2 osób):

1/2 szkl. zmielonej kaszy gryczanej niepalonej (ew. palonej)
1 łyżka płatków jęczmiennych
1 łyżka otrębów pszennych
1 łyżka ziaren sezamu
1/2 łyżeki proszku do pieczenia
2 łyżeczki kakao
1 średni banan
3 łyżeczki syropu klonowego (syropu z agawy, melasy lub sztucznego miodu)
2 łyżki zmielonego sezamu + 5 łyżek wody
1/3 szkl. mleka roślinnego


Włączamy piekarnik na 175° C. Smarujemy tłuszczem naczynie do pieczenia. 2 łyżki sezamu mieszamy w szklance z 5 łyżkami wody. W średniej misce mieszamy wszystkie suche składniki.


Dodajemy do nich rozgniecionego banana, wymieszany sezam z wodą, syrop i mleko. Wszystko dokładnie mieszamy. Jeśli ciasto wychodzi zbyt suche, można dodać trochę mleka. Pieczemy 25 min.


14 komentarzy:

  1. Mam taką samą miseczkę:)
    W sumie ten wypiek to taki trochę dziwoląg, ale bardzo mi się podoba:D
    Zrobię jutro na śniadanie:)))

    OdpowiedzUsuń
  2. nie tylko pyszne, ale i zdrowe sniadanko:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda przepięknie! Koniecznie muszę wykorzystać ten przepis na majówkowe śniadanie :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawi mnie ten gryczany smak w słodkim wydaniu. Wypróbuję ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kocham kasze gryczana, ale zawsze jadlam ja w wersji slonej, pikantnej, nigdy slodkiej, moze wyproboje kiedys przepisu:) strasznie podoba mi sie Wasz blog, sama staram sie ograniczac nabial i widze tu wiele fajnych pomyslow na zastapienie pewnych produktow i urozmaicenie diety.
    Przy okazji zapraszam na mojego nowopowstalego wegebloga, to dopiero poczatki, ale mam nadzieje,ze bedzie on dzialal rownie preznie co ten i dla kogos innego tez stanie sie inspiracja, tak jak Wasz dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. zostali Panstwo otagowani za te pysznosci :)

    http://candykillerr.blogspot.com/2011/05/tag-sunshine-award.html

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawy ten śniadaniowy wypiek. Zapowiada się smakowicie. Jak będę miała więcej czasu na śniadanie i śniadaniowe przygotowania, to koniecznie upiekę sobie takie coś :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zrobilam ten wypiek i dobre ale...na obrazku wyglada na konsystencje stala moje cudo bylo bardzo miekkie (ciasto bylo plynne) i niepodobne do tego z obrazka. Zastapilam gryczana jaglanka zmieszana z p.owsianymi. Produkt jak dla mnie troszka za slodki :) Ale mimo wszystko dobre i napewno jeszcze zrobie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Też zrobiłam i, no cóż... efekt różnił się nieco od tego, co przedstawia zdjęcie. Spodziewałam się bardziej "ciastowej" konsystencji. Mój wypiek również wyszedł bardzo miękki i wcale nie tak sycący, przynajmniej dla mnie- upiekłam z połowy porcji i musiałam "dojeść" kanapką z masłem orzechowym i bananem :)
    Ogólnie smaczne, ale następnym razem dam mniej mleka i chyba zrezygnuję z kakao, które stłumiło gryczany posmak

    OdpowiedzUsuń
  10. Kikimora,

    w zależności od wielkości banana, konsystencja może trochę się różnić, ale nie drastycznie. Mnie bez kakao już chyba by nie smakowało ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. czy ziarna sezamu można czymś zastąpić np.słonecznikiem? albo zupełnie z nich zrezygnować?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spokojnie można zastąpić innymi ziarnami lub zrezygnować :)

      Usuń
  12. cudo! i zdrowe! czy na drugie dzien po upieczeniu bedzie zjadliwe? :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...