8 lutego 2013

Pilaw buraczkowy z kaszy jaglanej


Nie ma co ukrywać, że czasami najlepsze to, co najprostsze. Tak jest w przypadku tego dania, gdzie słodki smak buraczków perfekcyjnie zgrał się z mlekiem kokosowym. Danie jest bardzo proste i serwowane z białą fasolą lub ciecierzycą świetnie sprawdza się na obiad.
Na marginesie, uwielbiam buraczki w każdej formie, więc jak ktoś zna dobry przepis, to niech śmiało dzieli się nim w komentarzach. 

Pilaw buraczkowy 
(2 porcje)

1 szkl. bulionu warzywnego
1/2 szkl. mleka kokosowego
1/2 szkl. kaszy jaglanej
3 buraki (wielkości średniego jabłka)
1 średnia cebula, pokrojona w kostkę
2 ząbki czosnku, posiekane
3 łyżki oliwy z oliwek
sól, pieprz

Buraczki opłukać i ugotować. W trakcie ich gotowania można przygotować kaszę. W rondelku mieszamy bulion oraz mleko i doprowadzamy d wrzenia. Wsypujemy kaszę, zmniejszamy ogień pod garnkiem, przykrywamy i gotujemy ok. 20 min, aż kasza wszystko wchłonie. Trzeba pamiętać o mieszaniu, żeby nie przypalić kaszy. Na patelni rozgrzewamy oliwę i smażymy cebulę z czosnkiem, aż się przyrumienią. Ugotowane i ostudzone buraczki obieramy i kroimy w małe plasterki. Wrzucamy je na patelnie z cebulą i smażymy 2 min. Wszystkie składniki mieszamy ze sobą. Można doprawić solą i pieprzem, chociaż mi wydało się to zbędne.
Najlepiej podawać z białą fasolą, można posypać serkiem migdałowym.

10 komentarzy:

  1. uwielbiam buraczki - to danie musi byc pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  2. Zima sprzyja burakom, albo buraki zimie;) Ja robiłam coś podobnego ostatnio, co Ty, też z jaglanką (albo ryżem ugotowanym na żółto w kurkumie), ale dodałam więcej takich różnych warzyw: był zielony groszek, trochę kukurydzy, marchew, pieczarki, cebula, czosnek... Gdy ugotowałam to z burakami, wszystko nabrało cudownej barwy i właśnie na wierzch wrzucałam co chwilę (no dobra, z każdym kęsem:P) ciut mleka kokosowego. Dobrze to wszystko działa na żołądek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmmm... uwielbiam buraczki. :) Co mogę dodać zamiast kaszy? Średnio lubię:c.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ryż, tylko jeśli wybierzesz brązowy, to trzeba dać więcej bulionu i mleka i dłużej gotować.

      Usuń
  4. aż zgłodniałam :D pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzisiaj robię:)
    Iza:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cieszę się, że wróciłaś, mam wrażenie, że przez dłuższy czas przepisy pojawiały się sporadycznie, a teraz co wejdę na Twoją stronę, to jest coś nowego. Fajnie, że podajesz proste przepisy, ten na pewno wypróbuję, bo też lubię buraki. Pozdrawiam Cię, Ogórek

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziś zrobiłam i było rewelacyjne! Pyszne danie i pyszna kasza jaglana (jadłam pierwszy raz) ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Polecam sałatkę: ugotowane starte na grubych oczkach buraczki, śliwka suszona, jeśli jest bardzo sucha wcześniej namoczona, orzechy włoskie, bardzo ważny czosnek, oczywiście sól do smaku, i dla wegan jakiś delikatny olej nierafinowany, dla pozostałych może być majonez. Proste, a pyyyyszne !

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...