6 lutego 2011

Kasza kukurydziana z musem z nerkowców i zielonego jabłka


Zmuszenie mnie do wcześniejszego wstawania w tygodniu, żeby przygotować porządne śniadanie jest prawie tak samo możliwe, jak mróz w środku lata. Zazwyczaj pierwszy posiłek jem w pracy, a pracę mam o tyle fajną, że mogę zjeść w każdej chwili. Pewnie jakby obowiązywałaby mnie stała przerwa po 4 godzinach, nauczyłabym się jeść śniadania w domu. Nie mówię już o tym, że dojeżdżanie do innego miasta też ma tu swój udział.

Na weekendowe śniadanie uwielbiam jeść wszelkie płatki i kasze z dodatkiem orzechów i owoców. Do polew stosuję zazwyczaj zmiksowane orzechy nerkowca z wodą, ponieważ są dosyć miękkie i nie trzeba ich wcześniej moczyć.

Składniki:

100 g gruboziarnistej kaszy kukurydzianej
200 ml mleka roślinnego lub wody

Sos:
1/2 średniego zielonego jabłka
1 średni banan (ok. 100 g)
150 ml wody
50 g orzechów nerkowca


Mleko wlać do rondelka i gdy zacznie się gotować wsypać kaszę. Zmniejszyć ogień i mieszać, aż kasza wchłonie mleko. Odstawić. Jabłko i banana pokroić i zmiksować razem z orzechami i wodą.


A.

12 komentarzy:

  1. i ja omijam śniadania, zapominam o nich.. a to błąd. dlatego tak fajne są te weekendowe pyszności.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja nie potrafię wyjść z domu bez śniadania :) i jem nawet, jeśli muszę wstać bardzo wcześnie. Fajna kaszka, szczególnie podoba mi się mus z nerkowców :)

    OdpowiedzUsuń
  3. 2 dni temu jadłam pierwszy raz kaszkę kukurydzianą na mleku :) Jest pyszna!!
    Z pewnością będę ją robić kilka razy w tygodniu:) Z owocami i orzechami musi być jeszcze lepsza :D:D

    OdpowiedzUsuń
  4. ja jem śniadania codziennie ale zwykle albo kanapkę z humusem albo soj jogurt z płatkami
    - ja też dojeżdżam do pracy do innego miasta i to jest trochę słąbe bo w końcu wszyscy się pytają "ale jak to? przecież jesteś z Warszawy!" no jestem i codziennie przejżdżam przez całe miasto i jeszcze dalej jade lokalną komunikacją, eh! ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. ja też mam nawyk wpojony od dziecka, nie umiem się obejść bez śniadania :) w tygodniu wcinamy z synkiem owsiankę albo jaglankę, a w wekend lubimy zaszaleć :) Bardzo fajny patent z tym kremem z nerkowców, muszę wypróbować koniecznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. A u mnie pierwsza rzeczą jaką robię po otworzeniu oczu jest pytanie co dzisiaj na śniadanie :). Bez śniadania nie funkcjonuję i tyle. I to fajne przysłowie, które powtarzam bez przerwy:
    "Śniadanie zjedz sam, obiadem podziel się z przyjacielem, a kolację oddaj swojemu wrogowi..."

    OdpowiedzUsuń
  7. Zjedlibyśmy takie śniadanko!Dziękujemy za dołączenie do Wykrywacza smaku i zapraszamy ponownie!Szybko! ;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. rety...
    ile bym dała za takie śniadanie!
    rewelacja. nawet pancakes się umywa przy czymś tak wykwintnym!

    OdpowiedzUsuń
  9. super przepis, dzięki

    OdpowiedzUsuń
  10. zrobiłam z kiwi i bananem, super :) Uwielbiam te kukurydziane grudy.

    OdpowiedzUsuń
  11. Jutro z rana skocze po banana ;D
    A tak na serio, wyglada to przepieknie, i akurat mam tyle nerkowcow i paczke kaszy kukurydzianej, z ktora nie wiem co zrobic, brakuje mi tylko jablka i banana :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Super śniadanka:) Ja wprawdzie jestem mięsożerna, ale mam dzieci i to alergiczne i uwielbiam im urozmaicać dietę. A Twoje przepisy bardzo im pasują! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...