30 listopada 2010

Zupa kalafiorowa z papryką i czerwonym ryżem


Właśnie pobijam zeszłoroczny rekord w staniu na mrozie czekając na autobus, a zima dopiero się zaczyna. Przyjeżdżam tak przemarznięta do domu, że godzinami dochodzę do siebie. W rozgrzewaniu się najbardziej pomocna okazuje się wtedy zupa - gęsta i pożywna.

Ostatnio kupiliśmy  czerwony ryż po promocji - przecena z 10 na 5 zł. Nic dziwnego, że przecenili, sama pewnie nigdy bym go nie kupiła. Musze jednak przyznać, że ryż mi bardzo posmakował, a szczególnie w tym wydaniu.

Składniki :
  • mała główka kalafiora (ok. 500 g samych różyczek) 
  • 1 średnia papryka czerwona
  • 1/2 szkl. czerwonego ryżu (ew. innego)
  • 1 średni korzeń marchewki
  • 1 średni korzeń pietruszki
  • kawałek selera
  • ząbek czosnku, drobno posiekany
  • 1,5 l bulionu warzywnego
  • oliwa
  • sól, pieprz 
  • ziarna słonecznika (opcja)
W średnim garnku rozgrzewamy oliwę i wrzucamy czosnek oraz pokrojoną w kostkę paprykę. Smażymy ok. 5 min. Następnie wlewamy bulion i wrzucamy różyczki kalafiora, pokrojone lub starte na tarce marchew, pietruszkę i seler. Gdy zupa zacznie się gotować, wsypujemy dobrze opłukany ryż. Gotujemy, aż ryż będzie miękki. Zdejmujemy garnek z ognia i miksujemy połowę zupy w blenderze. Wlewamy zmiksowaną część z powrotem do garnka i przyprawiamy do smaku. Podawać z ziarnami słonecznika.

9 komentarzy:

  1. podoba mi się i to bardzo. mimo że za kalafiorem nie przepadam. takie zupki na jesień (a może już zimę?!) sa najlepsze;)

    OdpowiedzUsuń
  2. a czemu byś nie kupiła? Niefajnie wygląda? :) Zupa ma bardzo rozgrzewające kolory!

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj tak, zupki fajnie rozgrzewają, Twoja bardzo zachęcająco wygląda. Piękny kolor!

    OdpowiedzUsuń
  4. NO wlaśnie, czemu czerwony ryż dopiero w przecnie zyskal na wartości? Jest super. Trzeba go dłuzej gotować, ale nie tylko pięknie się prezentuje na talerzu, ale i ma ciekawy smak. Zupa fajna, zwłaszca ten kalafior mnie kusi. Pozdrawiam. Kinga

    OdpowiedzUsuń
  5. taka sloneczna, ze az chce sie zlapac za lyzke i zjadac ze smakiem:)

    OdpowiedzUsuń
  6. a ostatnio gdzies widzialam czerwony ryz. chyba sie skusze, skoro tak zachwalaja.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem tu po raz pierwszy i na pewno nie ostatni :) póki co jestem w połowie przeglądania całego bloga, ale nie mogę się juz powstrzymać, zeby nie napisac komentarza :P Bardzo podobają mi się zdjęcia, jakie zamieszczasz, nie znam się na tym, ale wyglądają profesjonalnie :) no i oczywiście przepisy :) Co prawda jestem mięsożercą, ale staram się ograniczać mięso i być może kiedyś całkiem z niego zrezygnuję. Takie blogi jak Twój na pewno będą w tym pomocne :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dwa dni temu zrobiłam tą zupę i muszę przyznać rewelacja. Nie miałam czerwonego ryżu i użyłam białego. Mimo wszystko wyszła super. Polecam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zupę tą zrobiłam z tym że z białym ryżem i muszę przyznać jest genialna:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...