31 grudnia 2009

Kołacze z jabłkami



Przepis znalazłam w Wysokich Obcasach (klik) i przerobiłam na wegańską wersję (w oryginalnej był z serkiem kremowym i masłem).

Składniki :
  • 700 g jabłek
  • cynamon
  • cukier
  • 120 g tofu naturalnego
  • 120 g margaryny wegńskiej
  • 120 g mąki
  • ok. 100 ml mleka sojowego
Wykonanie

Tofu zmiksować z mlekiem na gładką masę. Z powstałego serka, mąki i margaryny zagnieść ciasto. Gdy powstanie spójna kula, podzielić ją na małe, formowane w dłoniach kulki wielkości mniej więcej mirabelki. Wstawić do lodówki, by ciasto stężało.

Jabłka zetrzeć na tarce, wymieszać z cynamonem i cukrem do smaku. Gdy jabłka puszczą sok, odcisnąć. Rozgrzać piekarnik do 220° C. Wyjąć kulki z lodówki i z każdej formować w dłoniach miseczkę. Napełnić miseczki jabłkami, ułożyć na blasze i wstawić do piekarnika na 10-15 min, aż ciasto się zarumieni.

Uwagi

Wg mnie ciasto wychodzi zbyt mokre i tłuste. Gdy wstawiłam kołacze do piekarnika to puściły dużo tłuszczu i bardziej się smażyły niż piekły. Najwidoczniej trzeba dodać trochę więcej mąki. Mimo wszystko ciastka wyszły bardzo pyszne.

Aneta

7 komentarzy:

  1. syrop klonowy dostalam na swieta, bo jak dla mnie jest za drogi, zeby go kupowac- 22 zlote za taka butelke mala;/
    ale widzialam go w wielu miejscach - od sklepow ze zdrowa zywnoscia po markety typu real czy jakies mniejsze marketowe delikatesy.
    poszukaj koło miodu i jakichs slodkich past typu tahini, masla orzechowe.

    OdpowiedzUsuń
  2. haha zlało mi się tofu i masło jak czytałam i myślę że co tofu marynowane?!

    wyglądją ślicznie i pewno są pycha ale ja na razie mam jeszcze 2 słoje pierniczków które kończe bo rodzina wegańskich nie popierała...

    życzę szczęśliwego nowego roku!

    OdpowiedzUsuń
  3. ja nie na temat ,ale właśnie sobie jem AVOCADICE (wegańską jajecznicę) mniam , mniam
    warto chyba na blog ja wrzucić , bo to jest jedzenie boskie

    OdpowiedzUsuń
  4. Hehe... avocadica wymiata. Dzięki za przypomnienie, na pewno wrzucimy :D

    OdpowiedzUsuń
  5. margaryna? wiekszosc margaryn nie jest weganska - chodzi mi o te polskie. zagraniczne (provamel, alsan) sa za to za drogie jak na wiekszosc kieszeni. szczerze powiem ze irytuja mnie przepisy z margaryna i kupnymi zastepnikami jajek - duza czesc anglojezycznych przepisow jest przez to dla mnie niedostepna. niby weganska, a jednak :/
    ale avocadica poprawia mi humor - jeszcze nigdy nie jadlam awokado na ciepło. intryguje mnie to.

    OdpowiedzUsuń
  6. Podobno po obróbce cieplnej avocado robi się gorzkie, dlatego powinno się jadać je wyłącznie na surowo - prawda to?

    OdpowiedzUsuń
  7. Odp. 1. Używamy margaryny Alsan, która można dostać w niektórych sklepach ze zdrową żywnością w większych miastach. My mieszkamy w małej miejscowości i mamy nawet problemy z kupnem granulatu sojowego, więc margarynę zamawiamy w sklepie internetowym (kosztuje ok 5,80 zł) np. 10 sztuk na raz i wystarcza na kilka miesięcy.
    Przepis z zamiennikiem jajecznym umieszczony jest wyjątkowo - dostaliśmy go od znajomych mieszkających w Anglii.


    Odp. 2. Avocado smażymy na patelni, dodajemy do ciast jako zamiennik jaj i nigdy nie czuliśmy gorzkiego smaku, a robimy już tak ładnych parę lat.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...